דיאגנוסטיקה לרכב
מהי דיאגנוסטיקה?
אמנם הרכבים שלנו הולכים ומתקדמים עם השנים ועם הזמן, הם כוללים הרבה יותר מערכות רכב. כל אותן המערכות הטכנולוגיות המתקדמות, מתקשרות זו עם זו, ויודעות לתקשר אחת עם השנייה בצורה מעולה, כאשר הן תקינות.
התפתחויות טכנולוגיות אלה בתעשייתה הרכבים הפרטיים, שינתה את עולם אבחון תקלות הרכב. כיום, במקרים רבים, במידה ומדובר ברכב חדש עם מערכות ממוחשבות, ניתן לאתר ולזהות את התקלות ברכב שלכם, מבלי לגעת בחלקים שלו, בלי לפרק אותו או להעלות אותו לרמפה. את האבחון החדשני הזה, עושה אדם אשר הוסמך לפעילות זו באמצעות כלים ממוחשבים מיוחדים, אשר מיועדים בדיוק לפעילות זו.
אנשי מקצוע המתפעלים את הסורק הממוחשב לצרכי איתור וזיהוי תקלות רכב חייבים להיות בעלי הכשרה מתאימה ולרוב, הם יהיו עם הכשרה וניסיון של מכונאי רכב עם ידע מקצועי נרחב בתפעול תקלות שונות במערכות הרכב השונות, בקרב יצרנים שונים ודגמים מגוונים.
הכשרה מקצועית לביצוע דיאגנוסטיקה
את ההכשרה המקצועית הנדרשת, לצרכי תפעול מקצועי ומתמחה של הסורק הממוחשב ואיתור התקלות השונות ברכב שלכם, המכונאים המנוסים יכולים לרכוש באמצעות קורסים מקצועיים ייחודיים לנושא זה המתקיימים גם אצל יצרניות הרכב השונות וגם במסגרת קורסים עצמאיים ומקצועיים העוסקים בתחום הדיאגנוסטיקה.
מחלקת דיאגנוסטיקה
כיום בכל מוסך מורשה או מוסך שירות המתמחה בתיקון סוגי ודגמי רכבים מסוימים, תוכלו למצוא מחלקת דיאגנוסטיקה מקצועית ומומחית, בה ניתנים שירותי דיאגנוסטיקה לכל רכב המגיע למוסך והוא בעל מערכת ממוחשבת שמתקשרת עם הסורק הייעודי.
אנשי הדיאגנוסטיקה במוסך שלנו, יודעים בצורה מקצועית לאתר באופן המדויק ביותר כמעט כל תקלה אשר יכולה להופיע ברכב שלכם, כאשר באופן הגיוני, עם התפתחות הטכנולוגיה ומחשוב הרכבים שלנו, בחלק מהמקרים התקלות איתן תגיעו למוסך, קשורות באופן ישיר או עקיף תקלה ממוחשבת או לבלאי באחד החיישנים במערכות הממוחשבות ברכב שלכם.
חשוב לזכור תמיד, כי השימוש בדיאגנוסטיקה אינו בא להחליף את תפקידו המקצועי של המכונאי אלא רק לדייק את עבודתו. לשכלל ולשפר את אופן והליך איתור וזיהוי התקלות השונות בכלי הרכב החדישים בהם מותקנות כיום מערכות ממוחשבות ובכך, לאפשר לו לטפל ברכב שלכם בצורה טובה ומהירה יותר.